Direktlänk till inlägg 23 mars 2007

Dagens frestelser

Av Qin Forest - 23 mars 2007 22:00

Övervunna frestelser1. 9:30 Fikagrupp i korridoren gräddar wofflor. Den doften!.. Ahhh. Nästan som ett halvt. Att inte få äta!.. Grr. Fy, det var det värsta!2. 11:30 Lunchen tog jag en långpromenad och undvek på så sätt matsalens och fikarummens matos3. 14:00 Det var min tur att fixa fikat i min fikagruppJag skickade min kille till kondiset för inköp av fikabröd (fördelen med att ha pojkvännen på jobbet)4. 14:30 FredagsfikaTittade på när mina vänner vräkte i sig fikabrödet som JAG har betalt. Det sved lite! BUHU! Mitt goda fikabröd. Tänkte på hur bra jag kommer må om jag bara står ut denna pyttestunden av mitt liv och hur feta och blanka i skinnet de andra kommer bli. HAHAHA Där fick ni!5. 16:15 Lämnade Ida hos sin pappa och idas farmor var där. Hon e värsta bulltanten så det bjöds ju på kaffe och bullar och kakor. Jag förklarade att jag fasade och varför jag tagit beslutat att fasta. Förklarade oxå att det inte alls är farligt eller hälsovådligt för kroppen utan att det tvärtom är bra för kroppen att få en utrensning då och då, varvid farmor utbrister "Men du måste ju äta! Du är ju redan så mager och eländig. Lilla barn du kommer ju försvinna. Ta nu en bulle". Jag ler och tackar artigt nej. Inombords gråter jag. Vill ha farmors härliga nybakade bullar...6. 19:00 Gick till pizzerian och köpte kebabtalrik till min pojkvän Snyft7. 19:30 Såg på när min kille käkade kebabtalrik. Jag drack buljong. Dubbelsnyft! Men fakta är ju att även när jag inte fastar så kan jag ju inte äta kebabkött - även om kebabtalrik är bland det bästa jag vet så blir jag sjuk av att äta det. Att avstå från frestelsen att äta och således bryta fastan är lite som att sluta röka. Skilnaden är att fastan bara är en kort period utan mat. Ziggen ska jag vara utan resten av mitt liv. Å gla e ja för d!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Qin Forest - 29 mars 2007 11:27

Det blev från måndagen bara värre och värre. På tidagen efter jobbet när jag bredde en macka till min dotter så brast det alldeles för mig. MÅSTE HA! Det var inte det att att jag var utsvulten eller direkt hungrig utan bara sugen . Gjorde mig en ta...

Av Qin Forest - 25 mars 2007 21:05

Energin är fortfarande på topp men jag börjar verkligen tröttna på att fasta. Tvingar mig själv att fokusera och att inte falla för frestelsen. Det hade kanske varit lättare om jag slapp bre mackor och göra mat till Ida. Kanske blir det lättare imo...

Av Qin Forest - 24 mars 2007 22:05

Idag klev jag upp 5:30 och kunde knappt bärga mig att sätta igång med nått. Vad som helst! Jag började med att tända eld i spisen. Det var lite kyligt på morgonkulan. Jag drack mitt frukostte framför brasan. Sen tömde jag skuffen på bilen på ved och ...

Av Qin Forest - 24 mars 2007 07:57

Efter konsultation från "hon i hälsokosten" Så speedar jag nu upp fastan en aning. Jag har, enligt henne, redan fastat i en vecka. Att äta bara frukt och grönsaker, försaka socker, salt, kaffe och andra gifter är tydligen att fasta. Kallas för mjuk...

Av Qin Forest - 22 mars 2007 12:27

Igår, hela dagen; hade jag en härligt, ihållande huvudvärk. Inget dunkande utan bara så ihållande som signalen på svt's testtablå, ungefär. Den, huvudvärken alltså, kulmenerade mitt inatten då jag vaknade, kanske av detta eller något annat. När jag l...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19 20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<<
Mars 2007
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards