Alla inlägg den 20 mars 2007

Av Qin Forest - 20 mars 2007 14:41

Jag ska söka in till trädgårdsingenjörsprogrammet i Alnarp. Det får bära eller brista. Det som känns mest skrämmande är nog -tänk om jag kommer in! Det betyder att jag måste bestämma om jag måste flytta. Byta dagis på Ida, Skaffa ny bostad? Eller ska jag bo kvar och pendla. Jga har ju ingen här som kan hämta/lämna min dotter på dagis. Fan, va jobbit det är att vara själv! Jag kände mig just nu ensammast i världen. BUHU! Jag fick kallelsen till hörgskoleprovet idag oxå :o)Så snart får jag väl se hur illa det är.Funderar oxå på att gå ner i arbetstid. Gick upp från 75% till100% i årsskiftet men det känns inget bra. Det känns som om min dotter och jag glider ifrån varandra. Konstig känsla. Hon e ju bara 2,5 år Jga träffar henne ju knappt. Jag bara jobbar och hon e på dagis. När jag hämtar henne så ska vi uträtta ärenden och sen hem och äta. Sen är det bolibompa och i säng. Den korta tiden däremellan så känns det som om vi bara bråkar. hon är gnällig och jag har inget tålamod. Kan bero på att vi båda är trötta. Som jag skrev innan Jag behöver sova! Jag skulle kunna sova ett halvår, minst! Det är nog inte en sådan dum ide att gå ner på deltid igen. Ekonomin tar stryk. Det blir ju inte fett, precis men det går. Jag får tänka på detta lite till....

Av Qin Forest - 20 mars 2007 09:05

Tror att jag redan börjar vänja mig vid den nya kosten. Känner mig inte alls lika hungrig idag. Jag stod mig ca 3 timmar på frukost bestående av - 1/4 nätmelon- 3/4 äpple- 1/2 bananDessa frukter tärnade jag ner i ca 2 dl youghurt naturell Till detta drack jag en smoothy gjord av- 2,5 dl havremjölk- 1/2 banan- 3/4 dj frysta hallonGOTT!Avslutade med en kopp grönt te med honung.Käkade fruikost vi d 6-tiden i morse då jag gick upp efter en tämligen besvärlig natt med väldigt lite sömn. Min dotter är nog inne i en period med mycket drömmar så hon väcker mig hela tiden. Det har varit lite si och så med sömnen sen årsskiftet, faktiskt. Det går ju ut över både henne och mig. Jag är trött trött trött. Har faktiskt blivit lite besviken. Jag blev låvad en energikick av att sluta röka. Jag har varit rökfri i snart ett hlavår och inte har jag fått någon extra energi... Provar med att fasta. det ska ju rensa kroppen och således ge lite extra energi. Vi får väl se. Är glad om jag bara får ut alla gifter ur kroppen. Jag behöver sova! det är det jag behöver. Men vad gör man när pappan inte är närvarande eller ens intresserar sig för sin dotter. Jo, det är tänkt att ha ska ha henne var annan helg, men det blir ju inte så. Hans prioriteringar är inte som jag kunde önska. men aå var det ju oxå när vi bodde i hop. Kan det var aviktigasre att åka på racingtävling istället för att umgås med sin dotter?Nå ja. Nu har jag kräkt lite galla. Nu ser jag fram emot lunchen. MMM sallad!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19 20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<<
Mars 2007
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards